Impala Forums banner

Code P0306 drijft me tot waanzin!

39K views 25 replies 12 participants last post by  SteveFunk70  
#1 ·
Ik heb al maanden last van de code P0306 (Cilinder 6 misfire gedetecteerd) en ik word er gek van. Wanneer de code wordt geactiveerd, knippert het gele Check Engine Light en blijft dan meestal branden, het gele stabilitrak/tractiecontrole dashboardlampje gaat branden en de berichten Service Stabilitrak en Service Traction Control verschijnen op het dashboard waar de kilometerstand zich bevindt. Meestal gaan de lampjes en servicemeldingen weg als ik accelereer. Soms blijft de CEL branden en moet ik de code wissen met mijn Cen-Tech scanner. Meestal wordt deze geactiveerd bij stationair draaien, in Park in de oprit of stilstaand bij een stoplicht in Drive. Het stationair draaien lijkt ruw te zijn als het gebeurt. De kilometerstand is ongeveer 60.000. 2013 Impala LT. Ik kan wel wat advies gebruiken. Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan:

1) Alle 6 bougies vervangen - geen verandering.
2) Bobines verwisseld met een andere cilinder - nog steeds cilinder 6 misfire gedetecteerd.
3) Beide bedradingsbomen van de voorste wielnaven van de bestuurder en passagier vervangen - geen verandering.

Het wordt erger. Vroeger kon ik de codes wissen en kwamen ze een paar weken niet terug. De laatste tijd kom ik meestal niet uit de oprit voordat deze wordt geactiveerd. Vandaag leek het erop dat elk stoplicht het activeerde en elke acceleratie het liet verdwijnen. De CEL bleef uiteindelijk gewoon branden na een tijdje.

Ik had eerder een probleem met de CEL. Het was echter niet dezelfde code. Ik heb de tankdop en beide emissie-spoelkleppen (een bij de motor en de andere bij de brandstoftank) vervangen. De laatste die ik heb vervangen (natuurlijk) loste dat probleem op.

Ik denk erover om de accu te vervangen, op basis van een aantal dingen die ik op dit forum heb gelezen. Elk ander advies zou zeer op prijs worden gesteld.

#2 ·
Kan ook een slechte brandstofinjector zijn. Of een slechte bougiekabel. Ik zou niet denken dat een batterijprobleem dit zou veroorzaken. Ik vraag me ook af of dit verband houdt met koolstofophoping. Hoewel ik nog geen problemen heb gehoord met ernstige koolstofophoping op de 3.6L impala's (zelfs niet met veel meer kilometers), kan het wel gebeuren als de "omstandigheden" precies goed zijn (veel korte ritten, goedkope benzine, verlengde olie-verversingsintervallen, enz.).

U zei dat u de bougies hebt vervangen, maar de kabels niet hebt genoemd. Als u de kabels niet hebt vervangen, kunt u dat misschien proberen. Als dat niet helpt, zou ik proberen een "top end cleaning" te krijgen en misschien kijken of de injector getest kan worden.

Zijn er geen andere codes dan de misfire code?

Verzonden vanaf mijn HP SlateBook 10 x2 PC met Tapatalk

#3 ·
Kan ook een slechte brandstofinjector zijn. Of een slechte bougiekabel. Ik zou niet denken dat een batterijprobleem dit zou veroorzaken. Ik vraag me ook af of dit verband houdt met koolstofophoping. Hoewel ik nog geen problemen heb gehoord met ernstige koolstofophoping op de 3.6L impala's (zelfs met veel meer kilometers), denk ik dat het zou kunnen gebeuren als de "omstandigheden" precies goed zouden zijn (veel korte ritten, goedkope benzine, verlengde olie verversingsintervallen, enz.).

Je zei dat je de bougies hebt vervangen, maar de kabels niet hebt genoemd. Als je de kabels niet hebt vervangen, kun je dat misschien proberen. Als dat niet helpt, zou ik proberen een "top end cleaning" te krijgen en misschien kijken of de injector kan worden getest.

Zijn er nog andere codes dan de misfire code?

Verzonden vanaf mijn HP SlateBook 10 x2 PC met Tapatalk
Hoi jtrosky,

Bedankt voor de reactie. Ik had moeten vermelden dat ik de bougiekabel heb verwisseld met een andere cilinder toen ik dacht dat ik ook de bobine aan het verwisselen was. Ik ging ervan uit dat het allemaal hetzelfde onderdeel was. Ik heb de bedradingsboomverbinding losgekoppeld, de 10 mm bout verwijderd en de bougiekabel (met de bobine?) omhoog getrokken. Door dat te verwisselen veranderde de cilinder 6 misfire niet. Is het correct dat de bobine bij de bougiekabel zit of is hij ergens anders?

De enige andere code die ik krijg is een P0300 (willekeurige misfire). Ik krijg die echter pas nadat ik de P0306 code heb gewist en deze staat alleen in de permanente codes op de scanner. Hij verdwijnt waarschijnlijk als het voertuig alle tests heeft doorlopen. Als ik de P0306 code terugkrijg, is de P0300 code verdwenen.

Ik denk niet dat het uitmaakt, maar ik gebruik E85 brandstof sinds hij nieuw was. De enige keer dat hij ongelode benzine had, was toen de dealer de tank vulde toen ik hem kocht.

Ik heb op dit forum gelezen dat een defecte batterij een aantal gekke CEL-problemen heeft veroorzaakt. Ik dacht dat het geen kwaad kon, vooral omdat het voertuig bijna 4 jaar oud is.

Ik zal de injectoren als volgende bekijken. Bedankt voor de suggestie.

#4 ·
Sorry - je hebt gelijk, ik denk dat deze motor echt niet de normale bougiekabels heeft waar ik aan denk van oudere motoren! Nooit echt over nagedacht - sorry voor de verkeerde informatie.

Hoewel, misschien heb je een deel van de bedrading verplaatst toen je de bougies/bobines verving, maar er moet nog steeds andere bedrading bij betrokken zijn die je niet hebt vervangen (anders zou de ontstekingsvolgorde in de war zijn, toch?). Misschien begrijp ik niet helemaal precies wat je hebt vervangen - of ik kan me gewoon niet voorstellen hoe ze goed bedraad zijn! :)
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen hoe de bougiekabedrading is opgezet - zal de mijne eens moeten bekijken!

Op dit moment neig ik naar een injectorprobleem. Deze auto heeft echter een garantie van 100.000 mijl op de aandrijflijn - ik denk dat ik hem gewoon naar een dealer zou brengen en hen het zou laten uitzoeken! Het is zeker aandrijflijn gerelateerd als je herhaalde, constante misfires krijgt die een check-engine lampje activeren zoals jij.

Heb je overwogen om het in te dienen voor garantie dekking?

Verzonden vanaf mijn HP SlateBook 10 x2 pc met Tapatalk

#6 ·
Op dit moment neig ik naar een probleem met de injector. Maar deze auto heeft een garantie van 100.000 mijl op de aandrijflijn - ik denk dat ik hem gewoon naar een dealer zou brengen en het hen zou laten uitzoeken! Het is zeker aandrijflijngerelateerd als je herhaalde, constante misfires hebt die een check-engine lampje laten branden, zoals bij jou het geval is.

Heeft u overwogen om hem voor garantie te laten nakijken?
Injectoren, sensoren, etc. zijn uitgesloten van die garantie. Ik had mijn hoop gevestigd totdat ik net de garantiehandleiding controleerde. :(

#25 ·
Wow - dat is fucked up - ze sluiten alles uit wat normaal faalt!!!

EDIT: Maar het kan nog steeds de moeite waard zijn om het naar een dealer te brengen en de "diagnose"-kosten van $ 79 te betalen. Op die manier, als het geen injector is en iets is dat onder de garantie valt, verspil je geen geld meer aan het vervangen van onderdelen. In het ergste geval zullen ze je zeker vertellen dat het een injector is.

Bespaar je geld, je kunt monteurs niet vertrouwen, ze zullen je alles vertellen om je van je wisselgeld te beroven. Ik raad je aan om de AL 539b OBD2-lezer en diagnostische tool van Autel te kopen. Ze hebben online video's die je vertellen hoe je het kunt gebruiken om alles te doen. YouTube $ 89 en doet absoluut alles wat je moet doen, zolang je bereid bent een beetje te leren. Het is een geweldige tool, man, eerlijk gezegd, het doet alles wat die $ 3.000 heavy duty diagnosemachine doet, zoals de Vantage Pro van Snap-on, die momenteel overal op internet trending is, en trouwens, ik heb precies hetzelfde probleem en ik weet niet zeker wat het veroorzaakt, maar ik weet dat mijn kortetermijn brandstofaanpassing 99% is en nu mijn langetermijn brandstofaanpassing -10 op een andere bank, dus ik weet niet zeker of dat betekent dat ik ergens een vacuĂĽmlek heb of wat, maar ik studeer en leer en ik heb hulp nodig Ik leer hoe ik de grafiek en de Freeze Frame-gegevens moet lezen, ik laat een pad voor absolute spruitstukdruk met lage spanning langzaam knallen, een andere voor hoge spanning, een andere voor cilinder 6 misfire, een andere voor massale luchtstroom bar metrische drukkorrelatiecircuit laag

#10 ·
Is dit een motor met directe injectie? Zo ja, dan moet mogelijk de bovenkant worden schoongemaakt als er koolstofafzettingen op de inlaatkleppen ontstaan die misfires veroorzaken.
Ja, ik denk dat het een motor met directe injectie is. Een van de dingen waar ik me zorgen over maakte, is het probleem met de klepverkoking waar ik over heb gelezen op dit forum. http://www.impalaforums.com/8th-gen.../8th-gen-engine-performance/419481-2013-3-6l-with-1-300-miles-valve-coking.htmlIk heb nog nooit een catch can geĂŻnstalleerd.Update:Ik heb het voertuig vanmiddag naar de dealer gebracht. Voorlopige bevindingen van de monteur toonden lage compressie (90 psi) in de #6 cilinder. Mij werd verteld dat het 120 psi zou moeten zijn. De serviceadviseur zei dat hij er voor 95% zeker van was dat het onder de garantie zou vallen, maar dat ze morgen de kop eraf zouden moeten halen om te zien wat er aan de hand was. Ik duim dat GM het dekt. :) Ik heb nog nooit problemen gehad met olieverbruik en de olieverversingen zijn gedaan door de dealer met hun Dexos 1 synthetische blend of door mij met Mobil 1 volledig synthetisch. Ze gaven me een Hertz 2015 Impala huurauto om in de tussentijd te gebruiken. Best een mooie rit!Ik zal een update geven als ik iets hoor. Bedankt aan iedereen voor je reacties.

#11 · (Edited)
Dus ze hebben een compressietest gedaan? Maar hebben ze een natte compressietest gedaan?
Hebben ze #6 naar BDP gebracht en die cilinder met lucht gevuld om te zien of deze aan de inlaat- of uitlaatzijde zit?

Het klinkt voor mij alsof je misschien een slechte injector hebt... En die slechte injector kan een arm mengsel in die cilinder hebben veroorzaakt en mogelijk een klep verbogen... Gewoon een gokje.

Of koolstofophoping en een klep sluit niet helemaal.

#12 ·
Donzi:

Veel van die dingen KUNNEN onder de EMISSIEgarantie vallen,
die meestal langer is dan de aandrijflijn garantie..............

Het is beter om het naar de dealer te brengen en de diagnosekosten en een tech 2
aansluiting te betalen om het probleem op te sporen en te stoppen met het gooien van onderdelen en
JE HAREN UIT TE TREKKEN!

#13 ·
Ik vraag me af of dit niet was gebeurd als er gewone e10 in plaats van e85 was gebruikt. Als de compressie zo laag is, is het ofwel de klep of de koppakking. Een behoorlijke ernstige misfire heeft het waarschijnlijk in eerste instantie veroorzaakt, maar waarom? Ik ben benieuwd naar de uitkomst.

#14 ·
Ik vraag me af of dit niet was gebeurd als er gewone e10 was gebruikt in plaats van e85. Als de compressie zo laag is, is het ofwel de klep of de koppakking. Een behoorlijke misfire heeft het waarschijnlijk in eerste instantie veroorzaakt, maar waarom? Ik ben benieuwd naar de uitkomst.
Update:
Ik heb het voertuig gisteren eindelijk teruggekregen van de dealer. De monteur begon met het vervangen van de uitlaatkleppen in cilinders 4 & 6. Nog steeds lekkage. De dealer stuurde de kop vervolgens voor reparatie. De machinefabriek zei dat de klepgeleiders kapot waren. De dealer bestelde een nieuwe kop en installeerde deze. Tot nu toe gaat het goed. Gedekt door de GM 5 jaar/100.000 mijl motorgarantie. Ik hoop dat het gebruik van E85 exclusief het probleem niet heeft veroorzaakt. Onzeker wat het probleem heeft veroorzaakt. Geen catch can geĂŻnstalleerd? Misschien. Ook is de olie nooit laag geworden en is deze altijd vervangen in de buurt van wanneer het olieverversingsmonitorbericht verscheen. Alles wat ik weet, na alle eerdere emissiefoutcodes, het vervangen van onderdelen in de afgelopen 2 jaar (purge solenoid, purge canister, tankdop, gaspedaal met gasklepsensor, etc.) en nu dit laatste probleem, zal er binnenkort een 2013 Impala op het occasionterrein van een dealer staan.

#16 ·
Interessant... Ik zal zeggen dat dit GEEN veelvoorkomend probleem is met de 3.6l Impala's, dus misschien is er echt iets met het E85-gebruik (heel weinig mensen gebruiken E85 voor zover ik heb gezien).

Ik weet echt niet zeker wat ervoor zorgt dat "klepgeleiders" falen. Zou het kunnen komen doordat de olieverversingsintervallen zo lang waren - de meeste mensen raden olieverversingsintervallen van maximaal 5.000 mijl aan en de DIC-olielevensduurmonitor kan oplopen tot wel 10.000 mijl tussen de verversingen).

Even hardop nadenken hier... Heeft iemand input over wat ervoor zorgt dat klepgeleiders zo falen?

#17 ·
Interessant... Ik zal zeggen dat dit GEEN veelvoorkomend probleem is met de 3.6l Impala's, dus misschien is er echt iets met het E85-gebruik (heel weinig mensen gebruiken E85 voor zover ik heb gezien).

Ik weet echt niet wat ervoor zorgt dat "klepgeleiders" falen. Zou het kunnen zijn omdat de olie verversingsintervallen zo lang waren - de meeste mensen bevelen maximaal olie verversingsintervallen van 5.000 mijl aan en de DIC olielevensduurmonitor kan oplopen tot wel 10.000 mijl tussen de verversingen).
Gemiddelde interval tussen olieverversingen was ongeveer 7.300 mijl. Toen de dealer de olieverversingen deed, gebruikten ze hun synthetische blend. Toen ik ze zelf deed, gebruikte ik Mobil 1 volledig synthetisch.

Ik weet niet wat dit probleem heeft veroorzaakt. Ik wou dat de man die de klepverkokingsdraad begon, met een mening zou reageren. Ik gebruik al jaren uitsluitend E85 in mijn huidige en vorige GM-voertuigen. Sterker nog, ik overweeg niet eens een nieuw GM-voertuig, tenzij het E85-compatibel is. Ik heb momenteel een 2014 Equinox met 65.000+ mijl, allemaal met E85. Ik heb nog geen controlelampje van de motor of emissieproblemen gehad met de Equinox.

Voorlopig blijf ik E85 gebruiken. Ik vind het fijn dat er minder van mijn geld naar het Midden-Oosten gaat. Ik hoop dat dit slechts een eenmalige afwijking was.

#19 ·
Hier is alles wat data pro heeft over de code

DTC P0300-P0306

Diagnostische instructies

Voer de Diagnostische Systeemcontrole - Voertuig uit Zie: Testen en inspectie\Initiële inspectie en diagnostisch overzicht\Diagnostische Systeemcontrole - Voertuig voordat u deze diagnostische procedure gebruikt.
Bekijk Strategiegebaseerde diagnose Zie: Testen en inspectie\Initiële inspectie en diagnostisch overzicht\Strategiegebaseerde diagnose voor een overzicht van de diagnostische aanpak.
Instructies voor diagnostische procedure Zie: Testen en inspectie\Initiële inspectie en diagnostisch overzicht\Instructies voor diagnostische procedure geeft een overzicht van elke diagnostische categorie.
DTC-beschrijvingen

DTC P0300
Motor Misfire Gedetecteerd
DTC P0301
Cilinder 1 Misfire Gedetecteerd
DTC P0302
Cilinder 2 Misfire Gedetecteerd
DTC P0303
Cilinder 3 Misfire Gedetecteerd
DTC P0304
Cilinder 4 Misfire Gedetecteerd
DTC P0305
Cilinder 5 Misfire Gedetecteerd
DTC P0306
Cilinder 6 Misfire Gedetecteerd
Circuit/systeem beschrijving

De motorregelmodule (ECM) gebruikt informatie van de krukaspositiesensor en de nokkenaspositiesensoren om te bepalen wanneer een motorstoring optreedt. Door variaties in de rotatiesnelheid van de krukas voor elke cilinder te bewaken, detecteert de ECM individuele misfire-gebeurtenissen. Een misfire-snelheid die hoog genoeg is, kan schade aan de 3-weg katalysator veroorzaken. De storingsindicatorlamp (MIL) knippert AAN en UIT wanneer de voorwaarden voor schade aan de katalysator aanwezig zijn.

DTC's P0301 t/m P0306 komen overeen met cilinders 1 t/m 6. Als de ECM kan bepalen dat een specifieke cilinder een misfire heeft, wordt de DTC voor die cilinder ingesteld en wordt de bijbehorende brandstofinjector uitgeschakeld. Om opnieuw te testen op een misfire, schakelt de ECM de brandstofinjector(en) opnieuw in na 4 krukasomwentelingen of na 8 krukasomwentelingen voor voertuigen met handgeschakelde versnellingsbak. Voor katalysatorschadelijke misfires schakelt de ECM de brandstofinjector(en) opnieuw in na een vertraging van 30 seconden om opnieuw te testen op een misfire. Dit periodiek opnieuw inschakelen van 30 seconden vindt plaats tot het einde van de rijcyclus of totdat er geen verdere katalysatorschadelijke misfire-gebeurtenissen aanwezig zijn.

Voorwaarden voor het uitvoeren van de DTC

DTC P0010, P0011, P0013, P0014, P0016, P0017, P0018, P0019, P0020, P0021, P0023, P0024, P0068, P00C8, P00C9, P0101, P0102, P0103, P0106, P0107, P0108, P0111, P0112, P0113, P0114, P0117, P0118, P0119, P0123, P0191, P0192, P0193, P0222, P0223, P0335, P0336, P0340, P0341, P0345, P0346, P0365, P0366, P0390, P0391, P0606, P0651, P16F3, P2101, P2135, P2227, P2228, P2229 of P2230 is niet ingesteld.
De motorsnelheid ligt tussen 350 en 7.000 RPM. OF
De motorsnelheid is minder dan 1.000 RPM en DTC P0315 is ingesteld.
De motorkoelvloeistoftemperatuur (ECT) ligt tussen -7 en +127°C (19 en 261°F).
Als de ECT kouder is dan -7°C (+19°F) bij het opstarten, wordt deze diagnose pas uitgevoerd als de ECT tussen 21 en 127°C (69 en 261°F) ligt.
De contactspanning ligt tussen 9-32 V.
De ECM detecteert geen ruwe weg.
De verdampingsemissies (EVAP) lekdetectie is niet actief.
De ECM bevindt zich niet in de brandstofuitschakeling of de vertragingsbrandstofuitschakelingsmodus.
Het brandstofpeil is groter dan 10%.
De koppelomvormerkoppeling (TCC) is niet toegepast/actief.
DTC's P0300 t/m P0306 worden continu uitgevoerd wanneer de bovenstaande voorwaarden gedurende ten minste 1.000 motoromwentelingen bestaan.
DTC's P0300 t/m P0306 worden continu uitgevoerd wanneer de bovenstaande voorwaarden bestaan en de ECT warmer is dan 47°C (117°F) gedurende ten minste 1.000 motoromwentelingen voor de eerste fout, 200 motoromwentelingen na de eerste fout voor katalysatorschadelijke misfire(s).
Voorwaarden voor het instellen van de DTC

P0300

De ECM detecteert een variatie in de rotatiesnelheid van de krukas die een misfire-snelheid aangeeft die voldoende is om de emissieniveaus een vooraf bepaalde waarde te laten overschrijden of een misfire-snelheid die hoog genoeg is om schade aan de katalysator te veroorzaken.

P0301, P0302, P0303, P0304, P0305, P0306

De ECM detecteert een variatie in de rotatiesnelheid van de krukas die een misfire-snelheid van één cilinder aangeeft die voldoende is om de emissieniveaus de voorgeschreven normen te laten overschrijden.

Actie ondernomen wanneer de DTC wordt ingesteld

DTC's P0300-P0306 zijn DTC's van type B.
De ECM kan tot twee brandstofinjectoren van misfire-cilinders uitschakelen wanneer een katalysatorschadelijk misfire-niveau aanwezig is, en zal de storingsindicatorlamp (MIL) laten knipperen.
Voorwaarden voor het wissen van de DTC

DTC's P0300-P0306 zijn DTC's van type B.

Diagnostische hulpmiddelen

Een misfire-DTC kan worden veroorzaakt door overmatige trillingen van andere bronnen dan de motor. Inspecteer op de volgende mogelijke bronnen:
Een band of wiel dat niet rond of niet in balans is
Variabele dikte remschijven
Een onbalans aandrijfas
Bepaalde ruwe wegomstandigheden
Transmissiebediening
Gebroken of zwakke klepveer
Gebarsten bougie-isolatoren
Een beschadigde hulpcomponent of riem; verwijder de riem en bedien de motor veilig om te evalueren
Hoge weerstand in de circuits van de injectoren kan een misfire-DTC instellen zonder een injector-DTC in te stellen. Test de injectorcircuits van de betreffende cilinder(s) op een hoge weerstand als u een probleem vermoedt.
Als de toestand intermitterend is, kan het observeren van de scantool IC Circuit Test- en Fuel Injector Circuit Test Status-parameters helpen om de toestand te isoleren. De circuitteststatusparameters veranderen van OK of Niet uitgevoerd in Fout/Storing als er een toestand bestaat.
Een toestand in de verwarmde O2-sensor (HO2S) verwarmingsregelcircuits kan een DTC P0300 instellen.

Referentie-informatie

Schematische referentie

Motormanagement schema's Zie: Schema's\Elektrisch\Aandrijflijnbeheer\Systeemschema

Connector End View Reference

Component Connector End Views Zie: Schema's\Connectoraanzichten\Connectoraanzichten op naam\AA - AU\A/C Compressor Clutch

Elektrische informatie referentie

Circuit testen Zie: Testen en inspectie\Componenttests en algemene diagnostiek\Algemene elektrische diagnostische procedures\Circuit testen\Circuit testen
Connectorreparaties Zie: Testen en inspectie\Componenttests en algemene diagnostiek\Algemene elektrische diagnostische procedures\Connectorreparaties\Connectorreparaties
Testen op intermitterende omstandigheden en slechte verbindingen Zie: Testen en inspectie\Componenttests en algemene diagnostiek\Algemene elektrische diagnostische procedures\Circuit testen\Testen op intermitterende omstandigheden en slechte verbindingen
Bedradingsreparaties Zie: Testen en inspectie\Componenttests en algemene diagnostiek\Algemene elektrische diagnostische procedures\Bedradingsreparaties\Bedradingsreparaties
Weergaven van aandrijflijncomponenten Zie: Locaties\Componenten\Weergaven van aandrijflijncomponenten\Linksvoor van motorcomponenten
DTC-type referentie

Definities van het type Powertrain Diagnostic Trouble Code (DTC) Zie: Beschrijvingen van diagnostische foutcodes\Definities van het type Powertrain Diagnostic Trouble Code (DTC)

Scantoolreferentie

Referenties voor regelmodules Zie: Testen en inspectie\Programmeren en opnieuw leren\Referenties voor regelmodules voor scantoolinformatie

Speciale gereedschappen

J 26792 - HEI vonkentester

Voor gelijkwaardige regionale gereedschappen, raadpleeg Speciale gereedschappen (diagnostische gereedschappen) Zie: Aandrijflijnbeheer\Computers en regelsystemen\Gereedschap en apparatuur\Speciale gereedschappen.

Circuit/systeemverificatie

Motor stationair draaiend bij de normale bedrijfstemperatuur.
¤ Als er een abnormaal motorgeluid is, raadpleeg dan Symptomen - Motor Mechanisch Zie: Motor, koeling en uitlaat\Motor\Testen en inspectie\Symptoomgerelateerde diagnostische procedures\Symptomen - Motor Mechanisch.
Controleer of er geen andere DTC's zijn ingesteld.
¤ Als een DTC is ingesteld, raadpleeg dan Diagnostische foutcodelijst (DTC) - Voertuig Zie: Beschrijvingen van diagnostische foutcodes\Diagnostische foutcodelijst (DTC) - Voertuig.
Observeer de scantool Cilinder 1-6 Huidige Misfire Counter-parameters. De Huidige Misfire Counters mogen niet worden verhoogd.
Motor stationair draaiend, voer de Cilinder Power Balance-test uit met een scantool om de misfire-cilinder te isoleren. De motorsnelheid moet veranderen wanneer elke injector is uitgeschakeld.
Bedien het voertuig binnen de Voorwaarden voor het uitvoeren van de DTC om te controleren of de DTC niet opnieuw wordt ingesteld. U kunt het voertuig ook bedienen binnen de voorwaarden die u hebt waargenomen uit de Freeze Frame/Failure Records-gegevens.
Circuit/systeem testen

Controleer of de volgende voorwaarden niet bestaan:
VacuĂĽmslang splitsingen, knikken en onjuiste verbindingen
MotorvacuĂĽmlekken
Carterventilatiesysteem voor vacuĂĽmlekken
Brandstofdruk die te laag of te hoog is - Raadpleeg Brandstofsysteemdiagnose Zie: Aandrijflijnbeheer\Computers en regelsystemen\Testen en inspectie\Componenttests en algemene diagnostiek\Brandstofsysteemdiagnose.
Verontreinigde brandstof - Raadpleeg Diagnose alcohol/verontreinigingen in brandstof Zie: Aandrijflijnbeheer\Brandstoftoevoer en luchtinlaat\Brandstof\Testen en inspectie.
Beperkingen van het uitlaatsysteem
¤ Als u een van de bovenstaande voorwaarden vindt, repareer deze dan indien nodig.
Contact UIT, verwijder de T8-bobine van de misfire-cilinder, maar laat de elektrische connector aangesloten.
Inspecteer de bobine-schoen op de volgende voorwaarden:
Gaten
Scheuren
Koolstofsporen
Olieverontreiniging
Binnendringing van water
¤ Als u een van de bovenstaande voorwaarden vindt, repareer deze dan indien nodig.
Installeer de J 26792 - HEI vonkentester op de schoen van de betreffende T8-bobine en aarde.
Opmerking: Een onregelmatige of zwakke vonk wordt beschouwd als een geen vonk-toestand.

Probeer de motor te starten en observeer de J 26792 - HEI vonkentester. De vonkentester moet vonken.
¤ Als er geen vonk is, raadpleeg dan Diagnose elektronisch ontstekingssysteem Zie: Aandrijflijnbeheer\Computers en regelsystemen\Testen en inspectie\Componenttests en algemene diagnostiek\Diagnose elektronisch ontstekingssysteem (EI) voor diagnose van de bobine.
Contact UIT, verwijder de bougie van de misfire-cilinder. Controleer of de bougie niet de volgende voorwaarden vertoont:
Gas, koelvloeistof of olie vervuild - Raadpleeg Bougie-inspectie Zie: Motor, koeling en uitlaat\Motor\Bougie\Testen en inspectie.
Gebarsten, versleten, onjuist afgesteld - Raadpleeg Specificaties ontstekingssysteem Zie: Aandrijflijnbeheer\Ontstekingssysteem\Specificaties.
¤ Als er een probleem is met de bougie, vervang dan de bougie.
Verwissel de verdachte bougie met een andere cilinder die correct werkt.
Motor stationair draaiend, observeer de scantool Misfire Current Counter-parameters. De misfire mag de bougiewisseling niet volgen.
¤ Als de misfire de bougie volgt, vervang dan de bougie.
Als alle voorwaarden normaal testen, test of inspecteer dan op het volgende:
Een magere of rijke Q17-brandstofinjector - Raadpleeg Brandstofinjectorbalanstest Zie: Aandrijflijnbeheer\Computers en regelsystemen\Testen en inspectie\Componenttests en algemene diagnostiek\Brandstofinjectorbalanstest.
Een mechanische motortoestand - Raadpleeg Symptomen - Motor Mechanisch Zie: Motor, koeling en uitlaat\Motor\Testen en inspectie\Symptoomgerelateerde diagnostische procedures\Symptomen - Motor Mechanisch.
Reparatie-instructies

Bougie vervanging Zie: Motor, koeling en uitlaat\Motor\Bougie\Service en reparatie
Bobine vervanging - Bank 1 Zie: Aandrijflijnbeheer\Ontstekingssysteem\Bobine\Service en reparatie\Bobine vervanging - Bank 1
Bobine vervanging - Bank 2 Zie: Aandrijflijnbeheer\Ontstekingssysteem\Bobine\Service en reparatie\Bobine vervanging - Bank 2
Reparatieverificatie

Voer de Diagnostische reparatieverificatie uit Zie: Verificatietests na voltooiing van de diagnostische procedure.
Om te controleren of de prestaties van de katalysator niet zijn beĂŻnvloed door de toestand die deze DTC heeft ingesteld, voert u de reparatieverificatie uit voor DTC P0420 of P0430. Raadpleeg DTC P0420 of P0430 Zie: P0420.
Wis de DTC's.
Zet het contact UIT gedurende 2 minuten.
Als de reparatie betrekking had op een DTC, dupliceer dan de Voorwaarden voor het uitvoeren van de DTC en gebruik de Freeze Frame/Failure Records, indien van toepassing, om te controleren of de DTC niet opnieuw wordt ingesteld. Als de DTC opnieuw wordt ingesteld of een andere DTC aanwezig is, raadpleeg dan Diagnostische foutcodelijst (DTC) - Voertuig Zie: Beschrijvingen van diagnostische foutcodes\Diagnostische foutcodelijst (DTC) - Voertuig de Diagnostische foutcodelijst (DTC) - Voertuig en voer de juiste diagnostische procedure uit.
Motor stationair draaiend, observeer de Misfire Current Cyl. 1-6 parameters met een scantool. De misfire-tellerparameters mogen niet worden verhoogd.
¤ Als de misfire-tellerparameters worden verhoogd, bestaat er nog steeds een misfire.
Om te controleren of de prestaties van de katalysator niet zijn beĂŻnvloed door de toestand die deze DTC heeft ingesteld, voert u de reparatieverificatie uit voor DTC P0420. Raadpleeg Diagnostische foutcodelijst (DTC) - Voertuig Zie: Beschrijvingen van diagnostische foutcodes\Diagnostische foutcodelijst (DTC) - Voertuig.

#22 ·
Nee, de 3.6l LFX-motor heeft GEEN enkele vorm van cilinderuitschakeling...

Echt vreemd - ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen wat de klepgeleiders zo vroeg in het leven van de motor "slecht" zou kunnen hebben gemaakt - tenzij het gewoon een fabricagefout was af fabriek - maar als dat het geval zou zijn, zou je denken dat je al ver voor 60.000 mijl problemen zou hebben gehad.

Maar ik weet echt niet veel over klepgeleiders en wat ervoor kan zorgen dat ze "slecht" worden, dus ik ben er echt niet zeker van...

#26 ·
Wilde posten omdat mijn zoons 2012 Impala LT in 2023 hetzelfde deed. P0306 Check Engine, met Stabilitrak (sorry als het niet goed gespeld is) fout. We brachten het naar een lokale monteur en ze zeiden dat het een groot probleem was met de motor en dat het hele ding vervangen moest worden. Ze zeiden zelfs dat de compressie van cilinder 6 op een enorm probleem wees. Offerte $ 5.000 tot $ 10.000. Ja, bedankt nee. We hebben veel gezocht en deze forum post kwam naar boven. We controleerden de bougies, alles was in orde en de opening was perfect. Bobines verwisseld, probleem was dezelfde cilinder. Kleppendeksel verwijderd om er zeker van te zijn dat het geen gebroken klepveer was, wat ik in een YouTube-video zag. Wilde dat mogelijke probleem uitsluiten. Het laatste wat we deden was de brandstofinjectoren verwijderen. Beetje werk maar niet zo moeilijk. Allemaal getest en raad eens, nummer 6 functioneerde niet. Alle anderen deden de batterij kliktest (YouTube-video laat dit zien). Vrij low tech maar het leek te bewijzen dat cilinder 6 een probleem had.. ja, geen brandstof. We hebben de brandstofinjector vervangen, alles weer in elkaar gezet en de auto rijdt perfect. $ 120 uitgegeven bij Napa auto onderdelen en voelde me goed door $ 4.880 of meer te besparen.

Korte versie: Controleer uw brandstofinjectoren!

Als u uw injectoren wilt vervangen, zorg er dan voor dat u uw VIN op deze GM-onderdelenwebsite invoert en het echte onderdeelnummer van de brandstofinjector voor uw voertuig vindt. U kunt het onderdeelnummer gebruiken om te vergelijken met auto-onderdelenwinkels.

Videoreeks over het bereiken van de injectoren: Ik kan geen links plaatsen, dus zoek op YouTube naar: GM 3.6 LFX V6 Fuel Injector Replacement by Certified Shadetree

Ik hoop dat deze update vele jaren na de oorspronkelijke post helpt. Dit lost uw probleem misschien niet op, maar probeer/controleer in ieder geval uw injectoren voordat u een hele motor vervangt.