Impala Forums banner

Geïntegreerde parkeerremmen?

18K views 20 replies 10 participants last post by  GrizChev  
#1 ·
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en nieuw in de hele Chevy-familie!
Ik heb een, voor mij nieuwe, 2010 Impala LT 3.5L gekocht en tot nu toe ben ik er helemaal weg van.

Ik ben van plan de remblokken en -schijven te vervangen en ben online op zoek naar onderdelen. Ik ben echter tegen een probleem aangelopen, waarbij me wordt gevraagd of mijn voertuig geïntegreerde parkeerremmen heeft? Ik ben hier niet bekend mee en weet niet hoe ik moet zoeken om te zien of mijn auto ermee is uitgerust.

Ik heb mijn lokale Chevy-dealers gebeld en ze mijn VIN gegeven, maar ze hebben allemaal gezegd dat ze het niet kunnen vertellen en dat ik ernaar moet zoeken zonder me te vertellen waar ik naar moet zoeken.

Bedankt bij voorbaat!

#2 ·
Ik denk dat ze verwijzen naar de manier waarop de parkeerrem wordt bediend. Sommigen hebben een zogenaamde "top hat", een set kleine remschoenen in de achterste rotor. De achterste rotoren lijken op een top hat, vandaar de verwijzing. Het verhoogde hoedgedeelte heeft een kleine remtrommel die erin is gegoten. Het geïntegreerde type wordt bediend door een arm die op de achterste remklauw is gemonteerd.
Er is een speciaal gereedschap nodig om de zuiger terug in de remklauw te draaien, terwijl de zuiger van het top hat-type teruggedrukt kan worden.
U kunt het gereedschap om de zuiger terug te draaien huren of lenen bij een auto-onderdelenwinkel, daar ben ik vrij zeker van. Sommige mensen hebben succes met een punttang, maar met het gereedschap is het in een fractie van de tijd gedaan.
Als u achter een achterwiel kijkt en een hendel op de remklauw ziet, kunt u uw leverancier vertellen wat u heeft.
Hendelbediende handrem of Top Hat-type
HTH.

Welkom op het forum.

#6 ·
Top hat type brake job is so much easier to do.
De enige auto die ik heb met de nieuwe stijl achterparkeerrem is mijn 2007 Pontiac G6 (Epsilon ~1.5 platform). De eerste (en enige) keer dat ik de achterremmen eraan deed, was het een koninklijke PITA. Maar dat komt vooral omdat ik moest uitzoeken hoe ik de zuiger terug in de remklauw kon draaien.

Maar als ik erover nadenk, nu ik weet wat ik heb geleerd, is het misschien niet zo moeilijk. Nu ik het draaiende gereedschap bezit (de kleine kubus doololly) kan het terugplaatsen van de zuiger gemakkelijker zijn dan het gebruik van een C-klem op een hydraulische opstelling - zeker niet moeilijker. En het afstellen van de parkeerrem is zeker gemakkelijker dan met de hoedstijl schoenopstelling. Ik kan de vloekwoorden niet tellen die ik heb geuit toen ik onlangs aan de parkeerremmen van de Impala van mijn zoon uit 02 werkte :)

Natuurlijk, de volgende keer dat ik de nieuwe stijl doe, zou ik mezelf hier kunnen terugvinden om dit in te trekken :)

Doug

#7 ·
blijkbaar heeft mijn 2010 LS "GM executive vehicle" de geïntegreerde, aangezien ik nog nooit met de parkeerrem achteraan heb geknoeid bij twee of drie keer de remblokken/schijven te vervangen. En ze hebben altijd "gewoon gewerkt".
Dus je hebt dan de top-hat stijl op je 2010? Moet daarna zijn geweest dat ze overstapten op het hendeltype

#10 ·
Je zegt dat je nieuwe remblokken hebt geplaatst, dus ik neem aan dat je de zuiger op de een of andere manier hebt teruggedraaid
Oh sorry, correct. Ja, ik heb de remklauw al naar binnen gedrukt. Ik denk dat de achterste nog geen schroefstijl hadden (ik begin voorzichtig de remklauw terug te duwen en als hij beweegt weet ik dat het goed is of als hij niet beweegt weet ik dat het een schroefstijl is). Heb het al 2 zomers niet meer gedaan, mijn geheugen is een beetje wazig.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#11 ·
Als je ze toen terug hebt gedrukt, zit er een kleine set remschoenen onder de remklauw. Als er een hendel aan de achterkant van de remklauw zit, dan moest je ze terugschroeven.
Het indrukken van het "schroeftype" beschadigt het parkeerremmechanisme.
Ik weet zeker dat het je de volgende keer dat je ermee bezig bent, allemaal weer te binnen schiet.

#14 ·
Eigenlijk denk ik dat de remklauw met de hendel ervan het "geïntegreerde" type is.
Pauly heeft gelijk. De hendel zit op de remklauw van het nieuwe type. De jouwe had de hoed, dus het is de oude stijl met de parkeerschoen in de hoed.

(Trouwens, er zit ook een hendel in dit systeem, maar die zit aan de onderkant van de vacuümplaat.)

Doug

#16 ·
Het mechanisme voor de geïntegreerde parkeerrem is op de remklauw gemonteerd, je zult het niet missen. Je zou het moeten kunnen zien zonder het wiel te verwijderen. Afgezien van de verwarring bij de eerste kennismaking, is de geïntegreerde parkeerrem veel beter dan de schoen-in-trommel-opstelling. Je hoeft de handrem niet meer af te stellen, minder onderdelen om je zorgen over te maken, geen schoenen meer die vast komen te zitten aan de rotor door gebrek aan gebruik, en geen irritante schraapgeluiden meer na het vervangen van de remmen. Achterste naaf R&R moet ook gemakkelijker zijn. Geloof me, de geïntegreerde parkeerrem is veel beter. Zoals sommigen al hebben ontdekt, probeer de zuiger niet terug te duwen... Koop de goedkope kubus of koop de kit bij Harbor Freight voor weinig geld.

#17 ·
Als ik dit goed begrijp (gebaseerd op de bovenstaande foto's) - is zijn auto uitgerust met de "aparte e-remvoering" stijl e-rem, maar hij heeft remschijven gekocht voor het "geïntegreerde" type e-rem. Daarom heb ik vermeld dat hij de verkeerde remschijven heeft gekocht en de juiste moet halen. Tenzij hij van plan is om op de een of andere manier het "aparte e-remvoering" type systeem om te zetten naar het "geïntegreerde" type systeem (wat waarschijnlijk niet erg gemakkelijk is).

#18 ·
Als ik dit goed begrijp (gebaseerd op de bovenstaande foto's) - is zijn auto uitgerust met de "separate e-brake shoe" stijl e-brake, maar hij heeft remschijven gekocht voor de "integrated" type e-brake. Daarom heb ik vermeld dat hij de verkeerde remschijven heeft gekocht en de juiste moet halen. Tenzij hij van plan is om op de een of andere manier het "separate e-brake shoe" type systeem om te zetten naar het "integrated" type systeem (wat waarschijnlijk niet erg gemakkelijk is).

Verzonden vanaf mijn HP SlateBook 10 x2 PC met Tapatalk
Ik denk dat u gelijk heeft, meneer... Ik heb alle 4 foto's bekeken en ik kan de actuator niet bovenop de remklauw zien en zijn originele remschijf ziet er zeker uit alsof hij de grotere hoed heeft voor schoenstijl e-remmen.

#19 · (Edited)
Zeer oude thread, maar ik dacht dat ik iedereen zou helpen die met hetzelfde probleem te maken heeft.

Ik heb een 06 impala ltz met een slecht wiellager. Het lager/de naaf zat vast aan de knokkel, dus besloot ik niet meer te worstelen met het proberen te verwijderen en een nieuwe knokkel en naaf te halen toen er een impala met lage kilometerstand via de lokale sloop kwam. Het gebeurde dat er een 2013 binnenkwam en ik dacht dat het eenvoudig zou zijn, aangezien ze dezelfde generatie zijn. Toen ik ernaar keek, had hij een geïntegreerde e-brake, maar ik dacht, kan het net zo goed meenemen omdat ik hier ben en gewoon een nieuwe remklauw koop samen met naaf, knokkel en rotor, aangezien er korting zou zijn voor de hele assemblage. Thuisgekomen en de knokkel verwijderd. Alle nieuwe onderdelen passen perfect, waarbij de enige pasproblemen de lengte en stijl van de e-brake-kabel waren, samen met de zachte remkabel die niet helemaal de juiste lengte of positie had. Beide remkabels kunnen werken met een beetje moeten het gedaan krijgen. Voor de e-brake-kabel, 2 bouten, één door de opening van het uiteinde van de kabel door het binnenste stuk van de e-brake-actuator waar het bijna een volledige cirkel is [waar de nieuwere stijl noktype kabel in past] heeft een opening waardoor het gaat, die zich toevallig in de juiste positie en afstand bevindt om er een bout doorheen te steken en hem op zijn plaats te houden. Terwijl de kabelbehuizing een bout door het plastic borgpen-gat door het andere deel van het geïntegreerde e-brake-stuk kan laten gaan. De positie is precies goed om aan de zijkant van de 2 stukken te klemmen wanneer de e-brake is ingeschakeld. Wees gewoon voorzichtig met de noedelbehuizing op de e-brake-kabel die te dicht bij de binnenrand komt. Misschien moet je hem iets buigen of vastbinden om hem weg te houden, maar toch een soepele bediening en ontgrendeling van de kabel mogelijk te maken, de kilometerstand varieert een beetje. Ik heb hem teruggeklikt op een beugel om hem weg te houden en tegelijkertijd een soepele bediening te bieden. Wat de zachte remkabel betreft, de afstand tot de remklauw is ongeveer een kwart inch verkeerd vanwege het iets andere uiteinde van de connector. Kan de verbindingsbeugel die van hard naar zacht remleiding gaat naar buiten buigen. Er moet voldoende speling aan beide kanten zijn om dit toe te staan, in ieder geval in mijn geval was het veilig om dit te doen, maar wees nogmaals heel voorzichtig en benader het zoals u het goed acht. Nadat ik hem ongeveer een kwart inch naar buiten had gebogen, met het verbindingsgedeelte waar die holle rembout doorheen gaat, heb ik de slang recht omhoog naar de ophanging laten lopen, aangezien dat de manier was die de veiligste routing en pasvorm met nieuwe componenten mogelijk maakte zonder dat er remvloeistof lekte. Ik heb het naar beneden en 90 graden naar binnen geprobeerd, maar het ene was te strak en het andere zat niet vlak, dus er was lekkage van remvloeistof. De spatbescherming achter de naaf is iets anders, heeft gewoon niet de uitsparing voor trommel- en hoed-e-brake, zou de oudere zonder problemen moeten kunnen gebruiken, maar weet het niet zeker.

Met die 2 problemen met de pasvorm van beide rem-/e-brake-kabels, past het, geen lekken of te veel spanning ergens en heeft het goed gehouden. Ik vind de nieuwere geïntegreerde stijl echt leuk, want het is veel minder gedoe dan de oudere stijl. Onbedoelde upgrade maar de moeite waard. Om het correct te installeren of voor het voertuig van de klant, zou ik de juiste geïntegreerde achterkabels van de e-brake krijgen, samen met een vervangende zachte remleiding om de remklauw te ontmoeten. Niet nodig maar aanbevolen, ga het waarschijnlijk doen als er een uitverkoop is of ik ze goedkoop tegenkom, gewoon om gemoedsrust te hebben. Nauwelijks informatie over dit onderwerp, wat zuigt.

TLDR: overstappen van trommel en hoed naar geïntegreerd is mogelijk en de benodigde onderdelen staan hieronder vermeld, als je één kant verwisselt, zou ik aanraden hetzelfde aan beide kanten te doen. -

Juiste methode - nieuwe remklauw, remklauwbeugel, zachte rembuis naar remklauw, e-brake-kabel naar remklauw, ondiepe rotor, remblokken, naaf- en knokkelspatbescherming

Onjuist - nieuwe remklauw, remklauwbeugel, ondiepe rotor, remblokken

EDIT: Denk er ook aan om de juiste remblokken te kopen en in de toekomst, wanneer je nieuwe koopt, hen zowel je jaar als het jaar van de remklauw te vertellen waar je hem vandaan hebt gehaald om de juiste remblokken te hebben en het ongemak te voorkomen dat je terug moet gaan lol. Dus in mijn geval zijn het 06 ltz voorremblokken en 13 ltz achterremblokken [nieuwere blokken zijn ongeveer dezelfde maat maar iets andere vorm en hebben slechts 1 inkeping aan het uiteinde in plaats van 2... kan de oude op zijn plaats snijden maar voor ongeveer 15-20 dollar per keramische set in de lokale winkel is het waarschijnlijk de moeite niet waard]

#20 ·
Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit forum en nieuw in de hele Chevy-familie!
Ik heb een, voor mij nieuwe, 2010 Impala LT 3.5L gekocht en tot nu toe ben ik er helemaal weg van.

Ik ben van plan de remblokken en -schijven te vervangen en ben online op zoek naar onderdelen. Ik ben echter tegen een probleem aangelopen, waarbij me wordt gevraagd of mijn voertuig geïntegreerde parkeerremmen heeft? Ik ben niet bekend met wat dit is en hoe ik moet zoeken om te zien of mijn auto ermee is uitgerust.

Ik heb mijn lokale Chevy-dealers gebeld en ze mijn VIN gegeven, maar ze hebben allemaal gezegd dat ze het niet kunnen vertellen en dat ik ernaar zou moeten zoeken zonder me te vertellen waar ik naar moet zoeken.

Bedankt bij voorbaat!
Een gemakkelijke manier om erachter te komen is om onder de auto te kruipen en achter de schijf te reiken en de hoogte van de hoed op de schijf te meten vanaf het platte gedeelte. Je kunt dit doen door een klein stukje karton te knippen van iets meer dan 1 1/2 inch. Als dat de hoogte van de hoed is, heb je de 278 mm schijven, wat de meest voorkomende is. Als de hoogte slechts ongeveer 1 inch is, dan zijn het de 270 mm schijven.