Zeer oude thread, maar ik dacht dat ik iedereen zou helpen die met hetzelfde probleem te maken heeft.
Ik heb een 06 impala ltz met een slecht wiellager. Het lager/de naaf zat vast aan de knokkel, dus besloot ik niet meer te worstelen met het proberen te verwijderen en een nieuwe knokkel en naaf te halen toen er een impala met lage kilometerstand via de lokale sloop kwam. Het gebeurde dat er een 2013 binnenkwam en ik dacht dat het eenvoudig zou zijn, aangezien ze dezelfde generatie zijn. Toen ik ernaar keek, had hij een geïntegreerde e-brake, maar ik dacht, kan het net zo goed meenemen omdat ik hier ben en gewoon een nieuwe remklauw koop samen met naaf, knokkel en rotor, aangezien er korting zou zijn voor de hele assemblage
. Thuisgekomen en de knokkel verwijderd. Alle nieuwe onderdelen passen perfect, waarbij de enige pasproblemen de lengte en stijl van de e-brake-kabel waren, samen met de zachte remkabel die niet helemaal de juiste lengte of positie had. Beide remkabels kunnen werken met een beetje moeten het gedaan krijgen
. Voor de e-brake-kabel, 2 bouten, één door de opening van het uiteinde van de kabel door het binnenste stuk van de e-brake-actuator waar het bijna een volledige cirkel is [waar de nieuwere stijl noktype kabel in past] heeft een opening waardoor het gaat, die zich toevallig in de juiste positie en afstand bevindt om er een bout doorheen te steken en hem op zijn plaats te houden. Terwijl de kabelbehuizing een bout door het plastic borgpen-gat door het andere deel van het geïntegreerde e-brake-stuk kan laten gaan. De positie is precies goed om aan de zijkant van de 2 stukken te klemmen wanneer de e-brake is ingeschakeld. Wees gewoon voorzichtig met de noedelbehuizing op de e-brake-kabel die te dicht bij de binnenrand komt. Misschien moet je hem iets buigen of vastbinden om hem weg te houden, maar toch een soepele bediening en ontgrendeling van de kabel mogelijk te maken, de kilometerstand varieert een beetje. Ik heb hem teruggeklikt op een beugel om hem weg te houden en tegelijkertijd een soepele bediening te bieden. Wat de zachte remkabel betreft, de afstand tot de remklauw is ongeveer een kwart inch verkeerd vanwege het iets andere uiteinde van de connector. Kan de verbindingsbeugel die van hard naar zacht remleiding gaat naar buiten buigen. Er moet voldoende speling aan beide kanten zijn om dit toe te staan, in ieder geval in mijn geval was het veilig om dit te doen, maar wees nogmaals heel voorzichtig en benader het zoals u het goed acht. Nadat ik hem ongeveer een kwart inch naar buiten had gebogen, met het verbindingsgedeelte waar die holle rembout doorheen gaat, heb ik de slang recht omhoog naar de ophanging laten lopen, aangezien dat de manier was die de veiligste routing en pasvorm met nieuwe componenten mogelijk maakte zonder dat er remvloeistof lekte. Ik heb het naar beneden en 90 graden naar binnen geprobeerd, maar het ene was te strak en het andere zat niet vlak, dus er was lekkage van remvloeistof. De spatbescherming achter de naaf is iets anders, heeft gewoon niet de uitsparing voor trommel- en hoed-e-brake, zou de oudere zonder problemen moeten kunnen gebruiken, maar weet het niet zeker.
Met die 2 problemen met de pasvorm van beide rem-/e-brake-kabels, past het, geen lekken of te veel spanning ergens en heeft het goed gehouden. Ik vind de nieuwere geïntegreerde stijl echt leuk, want het is veel minder gedoe dan de oudere stijl. Onbedoelde upgrade maar de moeite waard. Om het correct te installeren of voor het voertuig van de klant, zou ik de juiste geïntegreerde achterkabels van de e-brake krijgen, samen met een vervangende zachte remleiding om de remklauw te ontmoeten. Niet nodig maar aanbevolen, ga het waarschijnlijk doen als er een uitverkoop is of ik ze goedkoop tegenkom, gewoon om gemoedsrust te hebben. Nauwelijks informatie over dit onderwerp, wat zuigt.
TLDR: overstappen van trommel en hoed naar geïntegreerd is mogelijk en de benodigde onderdelen staan hieronder vermeld, als je één kant verwisselt, zou ik aanraden hetzelfde aan beide kanten te doen. -
Juiste methode - nieuwe remklauw, remklauwbeugel, zachte rembuis naar remklauw, e-brake-kabel naar remklauw, ondiepe rotor, remblokken, naaf- en knokkelspatbescherming
Onjuist - nieuwe remklauw, remklauwbeugel, ondiepe rotor, remblokken
EDIT: Denk er ook aan om de juiste remblokken te kopen en in de toekomst, wanneer je nieuwe koopt, hen zowel je jaar als het jaar van de remklauw te vertellen waar je hem vandaan hebt gehaald om de juiste remblokken te hebben en het ongemak te voorkomen dat je terug moet gaan lol. Dus in mijn geval zijn het 06 ltz voorremblokken en 13 ltz achterremblokken [nieuwere blokken zijn ongeveer dezelfde maat maar iets andere vorm en hebben slechts 1 inkeping aan het uiteinde in plaats van 2... kan de oude op zijn plaats snijden maar voor ongeveer 15-20 dollar per keramische set in de lokale winkel is het waarschijnlijk de moeite niet waard]