Impala Forums banner

Geïntegreerde parkeerremmen?

18K views 20 replies 10 participants last post by  GrizChev  
#1 ·
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en nieuw in de hele Chevy-familie!
Ik heb een, voor mij nieuwe, 2010 Impala LT 3.5L gekocht en tot nu toe ben ik er helemaal weg van.

Ik ben van plan de remblokken en -schijven te vervangen en ben online op zoek naar onderdelen. Ik ben echter tegen een probleem aangelopen, waarbij me wordt gevraagd of mijn voertuig geïntegreerde parkeerremmen heeft? Ik ben hier niet bekend mee en weet niet hoe ik moet zoeken om te zien of mijn auto ermee is uitgerust.

Ik heb mijn lokale Chevy-dealers gebeld en ze mijn VIN gegeven, maar ze hebben allemaal gezegd dat ze het niet kunnen vertellen en dat ik ernaar moet zoeken zonder me te vertellen waar ik naar moet zoeken.

Bedankt bij voorbaat!

#2 ·
Ik denk dat ze verwijzen naar de manier waarop de parkeerrem wordt bediend. Sommigen hebben een zogenaamde "top hat", een set kleine remschoenen in de achterste rotor. De achterste rotoren lijken op een top hat, vandaar de verwijzing. Het verhoogde hoedgedeelte heeft een kleine remtrommel die erin is gegoten. Het geïntegreerde type wordt bediend door een arm die op de achterste remklauw is gemonteerd.
Er is een speciaal gereedschap nodig om de zuiger terug in de remklauw te draaien, terwijl de zuiger van het top hat-type teruggedrukt kan worden.
U kunt het gereedschap om de zuiger terug te draaien huren of lenen bij een auto-onderdelenwinkel, daar ben ik vrij zeker van. Sommige mensen hebben succes met een punttang, maar met het gereedschap is het in een fractie van de tijd gedaan.
Als u achter een achterwiel kijkt en een hendel op de remklauw ziet, kunt u uw leverancier vertellen wat u heeft.
Hendelbediende handrem of Top Hat-type
HTH.

Welkom op het forum.

#6 ·
Top hat type brake job is so much easier to do.