Impala Forums banner

2014 3.6 TCM

1.1K views 14 replies 7 participants last post by  lin1983dsey  
#1 · (Edited)
Hallo allemaal, ik probeer iets uit te zoeken. Ik heb al ongeveer 2 of 3 jaar last van dit probleem. Mijn auto ging in de noodloop met de code u0101, dus ik bracht hem naar een transmissiewerkplaats. Ze repareerden het in één dag en een maand later ging hij weer in de noodloop en bleef een tijdje in de noodloop. Ik bleef wel met de auto rijden en bracht hem uiteindelijk terug naar een transmissiewerkplaats en ze vertelden me dat ik de TCM moest vervangen. Daar heb ik $1.600 voor betaald. Ze hadden mijn auto een week lang, ik kreeg hem op vrijdag terug en de code verscheen op zaterdag weer. Er was een garantie van een jaar op de TCM. Maar ze vertelden me toen ik hem maandag terugbracht dat het niet de TCM was en dat het iets anders in de transmissie was. Dus de auto zat in de noodloop. Uiteindelijk heb ik mijn transmissie laten reviseren voor $3.000. Toen hij hem reviseerde, zei hij dat de TCM kapot was omdat er geen communicatie was. Hij verving de TCM en nu staat de auto nog steeds in de noodloop. Toen ik weer contact met hem opnam, zei hij dat ik een nieuwe TCM-connector/pigtail nodig heb. Na Chevrolet te hebben gebeld om een onderdeelnummer of iets dergelijks te vinden, konden ze er geen vinden die alleen dat onderdeel verkocht, dus ik ben nu aan het kijken of ik het op een autosloperij of op eBay kan vinden, maar weet iemand welke bouwjaren uitwisselbaar zijn en of ze ook met hetzelfde probleem te maken hebben gehad? Ik neem aan dat het de stekker is, want toen ik hem zelf in de auto duwde, werkte hij, maar nu werkt hij niet meer. Het is een 2014 Impala LT 6T70 Gen 2. Kan iemand me in de juiste richting wijzen?

#2 ·
Zoek een andere winkel die niet zo comfortabel met je geld omgaat alsof het een onbeperkte voorraad is. Ze stellen niets vast. Ze gooien blind pijlen op een bord en vervangen dat onderdeel. U-codes zijn over het algemeen voor communicatieproblemen op de lijn, en het controleren van de bedrading en bijbehorende kabelbomen is wat een goede monteur zou doen. Deze plek neemt op schandalige wijze je geld en repareert eigenlijk niets.

#3 ·
Zoek een andere winkel die niet zo comfortabel is om met je geld te smijten alsof het een onbeperkte voorraad is. Ze stellen niets vast. Ze gooien blind pijlen op een bord en vervangen dat onderdeel. U-codes zijn over het algemeen voor communicatieproblemen op de lijn, en het controleren van de bedrading en bijbehorende kabelbomen is wat een goede monteur zou doen. Deze plek neemt op schandalige wijze je geld aan en repareert eigenlijk niets.

Zijn er nog andere codes? Wie scant deze codes en rapporteert ze aan u?
Ik ben naar twee verschillende transmissiewerkplaatsen geweest. De eerste keer dat ik ging, zeiden ze dat het de TCM was, ze kregen dezelfde code die ik had, mijn monteur scande en had dezelfde code en ook AutoZone etc. Ik heb het vandaag net weer door mijn monteur laten controleren en het is dezelfde code met drie verschillende onderdelen die allemaal iets zeggen over geen communicatie ... Ik heb 3 jaar garantie op de transmissie en de TCM, maar ik wil mijn voertuig niet terugbrengen naar de man die extreem onbeleefd was en mijn auto een maand lang hield.. We lijken de exacte stekker of overdraagbare voertuigen niet te kunnen vinden die ik zou kunnen gebruiken om die stekker af te halen en GMC heeft er geen onderdeelnummer voor omdat hij niet met de TCM wordt geleverd..

#9 ·
Je wordt OPGELICHT. Klinkt alsof het een bedradingsprobleem kan zijn??? Wat gaan ze je hierna verkopen nadat de nieuwe reparatie het niet oplost?
Nou, de man die mijn transmissie opnieuw heeft gedaan, zei dat het waarschijnlijk de stekker is, en dat ik hem terug moest brengen, maar op dat moment besloot ik gewoon om zelf het stekkerstuk te proberen te vinden, maar het lijkt erop dat GM er geen onderdeelnummer voor heeft, dus ik ben online op zoek naar een connector of pigtail. Mij is verteld dat ik dat onderdeel niet apart kan krijgen.

#5 ·
Mag ik een paar vragen stellen (ik ben uw geschriften aan het scheiden omdat het een beetje verward is door een gebrek aan interpunctie - waardoor het moeilijk is om tijdlijnen en de volgorde van gebeurtenissen te achterhalen, en moeilijk om te weten waar een zin eindigt en een andere gedachte begint. Ik denk dat ik het misschien ga vragen in plaats van te gokken. Het is een technisch gesprek, dus ik wil graag behulpzaam zijn, indien mogelijk.

---

Ik ga beginnen waar u schreef: "Toen ik contact met hem opnam, zei hij dat ik een nieuwe TCM-connector/pigtail nodig heb." Ik doe mijn best om gedachten op de beoogde plekken te scheiden.

---

"Na Chevrolet te hebben gebeld om een onderdeelnummer of iets dergelijks te vinden, konden ze er geen vinden." [Ik neem aan dat u bedoelt dat u uw lokale dealer hebt gebeld en dat ze het onderdeel niet in hun voorraad konden vinden, of misschien konden ze het onderdeelnummer niet vinden? Heeft u in beide gevallen ook dealers in andere gebieden gebeld? En hoe heeft u precies aan hen gecommuniceerd welk onderdeel u nodig heeft? Het is heel goed mogelijk dat ze het verkeerd hebben begrepen en/of gewoon geen moeite hebben gedaan.] [Ik probeer te bepalen of het een goed idee is om opnieuw te beginnen en het onderdeel zelf te identificeren, of om u te vragen een foto van de pigtail te plaatsen, of iets dat verduidelijkt, want zelfs als ik denk te weten welk onderdeel, zelfs als het voor de hand liggend lijkt, heb ik het gevoel dat dit moet worden verduidelijkt.]

---

"dat (zij?) dat onderdeel net hebben verkocht" [Bedoelt u dat de dealer alleen de TCM verkoopt en dat deze niet met de benodigde bedrading wordt geleverd, of bedoelt u dat ze die bedrading helemaal niet te koop aanbieden?] [De 6T70 TCM is geïntegreerd in de transmissie en er zijn interne bedrading en stekkers, plus externe bedrading en stekkers.] [Welke 'stekker' heeft u precies ingedrukt?]

---

"dus nu ben ik aan het kijken of ik het kan vinden op een sloop of op eBay, maar weet iemand welke bouwjaren uitwisselbaar zijn en of ze ook met hetzelfde probleem te maken hebben gehad." [Als het eenmaal duidelijk is of u op zoek bent naar interne of externe onderdelen, zijn de meeste autosloperijen meesters in het weten wat uitwisselbaar is.]

---

Ik neem aan dat het de stekker is omdat ik hem zelf heb ingedrukt (en toen) de auto werkte, maar nu werkt hij niet. [Dit is goed werk van uw kant. Kunt u foto's plaatsen ter verduidelijking? Ik denk dat ik in de 6T70-documentatie kan kijken voor een echte onderdeelnaam (identificatie) en dan kan ontdekken of het onderdeel hetzelfde is voor alle versies van 6T70 of dat het verschilt tussen merken, modellen en bouwjaren.]

---

"Het is een 2014 Impala LT 6T70 Gen 2.
Kan iemand mij alstublieft de goede kant op wijzen?"

---

#10 ·
@lin1983dsey

Mogenlijk mag ik een paar vragen stellen (ik scheid uw geschriften af omdat het een beetje verward is door gebrek aan interpunctie - waardoor het moeilijk is om tijdlijnen en de volgorde van gebeurtenissen te achterhalen, en moeilijk om te weten waar een zin eindigt en een andere gedachte begint. Ik zou kunnen gokken, maar dat is riskant. Het is een technisch gesprek, dus ik wil graag behulpzaam zijn indien mogelijk.

---

Ik ga beginnen waar u schreef: "Toen ik weer contact met hem opnam, zei hij dat ik een nieuwe TCM-connector/pigtail nodig heb." Ik doe mijn best om uw gedachten op de beoogde plekken te scheiden. Sorry.

--

"Na Chevrolet te hebben gebeld om een onderdeelnummer of iets dergelijks te vinden, konden ze er geen vinden."
[Bedoelt u dat u uw lokale dealer hebt gebeld en dat ze het onderdeel niet in hun voorraad konden vinden, of konden ze het onderdeel misschien niet identificeren, zodat ze het onderdeelnummer niet konden vinden?] [Heeft u in beide gevallen ook dealers in andere gebieden gebeld?] [Ook, hoe heeft u precies aan hen gecommuniceerd welk onderdeel u nodig heeft? Het is altijd mogelijk dat ze het verkeerd hebben begrepen en/of gewoon geen moeite hebben gedaan.] [Ik probeer te bepalen of het een goed idee is om opnieuw te beginnen en het onderdeel zelf te identificeren, en u misschien te vragen een foto van de pigtail te plaatsen, of iets dat dit verduidelijkt, want zelfs als ik denk te weten welke stekker u bedoelt, en zelfs als het voor de hand liggend lijkt, heb ik het knagende gevoel dat dit moet worden verduidelijkt.]

---

"dat (ze?) dat onderdeel net hebben verkocht" [Bedoelt u dat de dealer alleen de TCM verkoopt en dat deze niet met de benodigde bedrading wordt geleverd, of bedoelt u dat ze die bedrading helemaal niet te koop aanbieden, of?]
[De 6T70 TCM is geïntegreerd in de transmissie en er zijn interne bedrading en stekkers, plus externe bedrading en stekkers. Welke 'stekker' heeft u precies ingedrukt?]

---

"dus nu ben ik aan het kijken of ik het kan vinden op een sloop of op eBay, maar weet iemand welke bouwjaren uitwisselbaar zijn en ook of ze met hetzelfde probleem te maken hadden." [Als het eenmaal duidelijk is of u op zoek bent naar interne of externe onderdelen, dan zijn de meeste autosloperijen meesters in het weten wat uitwisselbaar is.]

---

Ik ga ervan uit dat het de stekker is omdat ik hem zelf heb ingedrukt (en toen) de auto werkte, maar nu werkt hij niet meer. [Dit is goed werk van uw kant. Kunt u foto's plaatsen ter verduidelijking. Ik denk dat ik in de 6T70-documentatie kan kijken voor een echte onderdeelnaam (identificator) en dan kan ontdekken of het onderdeel hetzelfde is voor alle versies van 6T70 of dat het verschilt tussen merken en modellen en jaren.]

---

"Het is een 2014 Impala LT 6T70 Gen 2.
Kan iemand me de goede kant op wijzen?"

---

..
Mijn fout, ik was van streek op het moment dat ik de post schreef. Ik ben teruggegaan om een deel ervan te corrigeren. De foto van de stekker die u heeft geplaatst, is wat ik zoek.

#7 ·
Plek vasthouden terwijl ik mijn recente 6T70-downloads sorteer. Weten welke stekker je bedoelt, zal helpen.

Attachments

#13 ·
Hallo allemaal, ik probeer iets uit te zoeken. Ik heb al ongeveer 2 of 3 jaar met dit probleem te maken. Mijn auto ging in de noodloop met de code U0101, dus ik bracht hem naar een transmissiewerkplaats. Ze hebben het in één dag gerepareerd (ik neem aan dat ze het er gewoon in hebben geduwd) en een maand later ging hij weer in de noodloop, en hij bleef ongeveer 6 maanden in de noodloop. Ik bleef met de auto rijden en bracht hem uiteindelijk terug naar een transmissiewerkplaats en vroeg hen om de draden en alles te controleren voordat ze gewoon zeiden dat het de TCM was en ze vertelden me dat ik de TCM moest vervangen. Ik betaalde $1.600 voor de vervanging van de TCM. De auto stond een week in de werkplaats. Ik kreeg de auto op een vrijdag terug en de code verscheen op zaterdag weer. Er was een garantie van een jaar op de TCM. Maar ze vertelden me toen ik hem de volgende maandag terugbracht dat het niet de TCM was en dat het iets anders in de transmissie was. Ze adviseerden me om een nieuwe transmissie te halen. Dus de auto zat weer in de noodloop. Uiteindelijk liet ik mijn transmissie reviseren voor $3.000. Toen hij hem reviseerde, zei hij dat de TCM dood was omdat er geen communicatie was met de TCM (code U0101). Na een paar woorden over het feit dat de TCM bij de revisie was inbegrepen, verving hij uiteindelijk de TCM. De auto werkte 2 dagen en ging weer in de noodloop. Toen ik weer contact met hem opnam, zei hij dat ik een nieuwe TCM-connector/pigtail nodig had. Ik belde Chevrolet om een onderdeelnummer voor het onderdeel te krijgen, maar ze konden er geen vinden. Hij adviseerde me om op eBay of een sloop te kijken. Dus nu ben ik aan het kijken of ik het op een sloop of op eBay kan vinden. Maar weet iemand welke bouwjaren uitwisselbaar zijn en of ze ook met hetzelfde probleem te maken hebben gehad? Ik neem aan dat het de stekker is, omdat ik hem zelf in de auto heb geduwd en hij werkte, maar nu werkt hij niet meer. Het is een 2014 Impala LT 6T70 Gen 2. Kan iemand me in de goede richting wijzen?
Ik heb dit al meerdere keren gezien, je moet dit eerst controleren. De connector bovenop de veerpootbrug aan de bestuurderskant heeft vaak problemen. Probeer hem niet uit elkaar te trekken, tenzij je dat moet doen. Ik heb vaak geconstateerd dat draden die in of uit deze connector gaan, breken. Een snelle blik erop is alles wat nodig is. De verbindingen in de connector heb ik nog nooit slecht gevonden. Trek een beetje aan de draden, één voor één, aan beide kanten van de connector terwijl deze nog is aangesloten. Houd deze connector in gedachten voor eventuele elektrische problemen onder de motorkap, want elke draad in deze connector kan problemen veroorzaken. Als ik een slechte of gebroken draad vind, doe ik gewoon een overlay. Als er een overlay op een connector wordt gedaan, laat dan een beetje extra draad over voor een toekomstige loskoppeling van de connector, zodat er ruimte is om de draad te repareren na het opnieuw aansluiten, ik hoop dat dit helpt.

#15 ·
Ik heb dit al verschillende keren gezien, je moet dit eerst controleren. De connector bovenop de veerpootbrug aan de bestuurderskant heeft vaak problemen, probeer hem niet uit elkaar te trekken, tenzij je het moet doen. Ik heb vaak gezien dat draden die in of uit deze connector gaan, breken, een snelle blik erop is alles wat nodig is. De verbindingen in de connector, ik heb ze nog nooit slecht gevonden, trek een beetje aan de draden, één voor één, aan beide kanten van de connector terwijl deze nog steeds is aangesloten. Houd deze connector in gedachten voor alle elektrische problemen onder de motorkap, want elke draad in deze connector kan problemen veroorzaken. Als ik een slechte of gebroken draad vind, doe ik gewoon een overlay. Als er een overlay op een connector wordt gedaan, laat dan wat extra draad over voor een toekomstige loskoppeling van de connector, zodat er ruimte is om de draad te repareren na het opnieuw aansluiten, ik hoop dat dit helpt
Ik ga de draden laten controleren en een nieuw connectorstuk kopen, ik ben gisteren naar Chevrolet geweest en de man daar vertelde me dat ik de hele kabelboom zou moeten kopen als ik het onderdeel wilde vervangen. en heeft het geprijsd op $800. Ik ben echter niet van plan die route te volgen.

#14 ·
Ik heb dit al verschillende keren gezien, je moet dit eerst controleren. De connector bovenop de veerpootbrug aan de bestuurderskant heeft vaak problemen. Probeer hem niet uit elkaar te trekken, tenzij je dat moet doen. Ik heb vaak geconstateerd dat draden die in of uit deze connector gaan, breken. Een snelle blik erop is alles wat nodig is. De verbindingen in de connector heb ik nog nooit slecht gevonden, trek zachtjes aan de draden, één voor één, aan beide kanten van de connector terwijl deze nog is aangesloten. Houd deze connector in gedachten voor alle elektrische problemen onder de motorkap, want elke draad in deze connector kan problemen veroorzaken. Als ik een slechte of gebroken draad vind, doe ik gewoon een overlay. Als er een overlay op een connector wordt gedaan, laat dan een beetje extra draad over voor een toekomstige loskoppeling van de connector, zodat er ruimte is om de draad te repareren na het opnieuw aansluiten, ik hoop dat dit helpt
Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. Ik heb een 2009 SS IMPALA en als ik in de drive ga, beweegt hij nauwelijks in slakkentempo! En ik heb de TCM vervangen, dus ik vraag me af of dat mijn probleem is.
Waarschijnlijk wel, als het Stabilitrak- en tractielampje brandt.