Impala Forums banner

Toegang tot de brandstofpomp

1 reading
75K views 30 replies 12 participants last post by  Gilleee  
#1 ·
Is er een toegangspaneel voor de brandstofpomp in de 8e generatie, zoals in de 7e generatie?

#4 ·
Fout!

Er is een toegangsklep voor de brandstofpomp onder het tapijt van de kofferbak, dicht bij de achterbank. Trek het tapijt terug en je zult het daar zien. Toen ik vorig zomer mijn systeem deed, legde ik wat draad onder het tapijt van de kofferbak en zag het daar.

#5 ·
Vraag me af of het een latere versus eerdere versie is... Misschien bevatte de aandrijflijnverandering van 2012 toegang voor de brandstofpomp in de kofferbak?? Ik heb er geen in mijn 2009 SS. Ik doe ook geen algemene uitspraken over een auto die 11 jaar in productie was met een grote revisie van de aandrijflijn.

#7 · (Edited)
Dat is een Pontiac. Vroege W-Body ja... Vroege Gen 8 Chevy W-Body NEE... Allerlei vreemde veranderingen worden doorgevoerd om geld te besparen of vermeende ontwerpfouten te corrigeren.... GM heeft GROTE veranderingen aangebracht aan de aandrijflijn voor 2012, samen met een paar schijnbaar vreemde kleine veranderingen zoals de lederen versnellingspookknop op sommige uitrustingsniveaus. Welke W-Bodies tussen 1998 en 2016 kregen de CF174 Onder de regenbak/verwarming-inlaat-plenum spatfilter naast het interieurfilter? Mijn 09 SS heeft het. Veel anderen niet... zelfs een paar andere 09 SS auto's. Je kunt er een toevoegen als je het wilt. Ik heb nog nooit een reden gezien waarom sommigen het wel kregen en anderen niet. Droog klimaat houdt geen stand. Ik heb ze gevonden en niet gevonden op Gen 8 Impala huurauto's van de woestijn in het zuidwesten tot het noordoosten en de Pacific Northwest tot Miami en overal daartussenin. Uitrustingsniveaus van basismodellen tot LTZ & SS hadden ze soms wel en soms niet. Zoals ik al zei, schijnbaar geen rijm of reden. De vroege T800 chassis trucks kregen een interieurfilter, maar GM besloot het te '86' op de latere T800 & T900 chassis trucks. Ondernemende eigenaren kunnen het terug toevoegen met een paar vreemde onderdelen en een Dremel. Er zijn nog veel meer voorbeelden... Aan de OP. KIJK!!! Het is de enige manier om er zeker achter te komen. Plaats hier wat je vindt en welk jaar en uitrustingsniveau je auto heeft. Ik zou het graag willen weten. Misschien kunnen we erachter komen welke jaren en/of uitvoeringen een toegangsplaat in de kofferbak hadden. Als je lef hebt, haal dan een plaat van een Gen 7 en snijd een toegangsgat in de vloer in je Gen 8 met een plasmasnijder met de tank verwijderd.

#8 ·
Dat is een Pontiac. Vroege W-Body ja... Vroege Gen 8 Chevy W-Body NEE...
Ik ben het eens. Mijn 02 Impala's hebben het. Maar niet mijn 07 en ook niet mijn 2013.

Ondernemende eigenaren kunnen het terug toevoegen met een paar vreemde onderdelen en een Dremel. Er zijn nog veel meer voorbeelden...
Dat is verleidelijk, maar ik vraag me af of het is verwijderd vanwege een veiligheidsprobleem in plaats van kostenbesparingen. Ik zou graag de inside scoop erover willen hebben :)

Doug

#11 ·
Dus ik corrigeer mezelf en bied mijn excuses aan voor het doen van algemene uitspraken over een installatie die 11 jaar in productie was met een grote herziening van de aandrijflijn in het midden van de productie. Toen ik mijn stereo-installatie installeerde, was ik meer bezig met het netjes routeren en wegwerken van de bedrading en keek ik slechts vluchtig naar de plek waar de uitsparing zich bevindt. Ik heb er eigenlijk geen tweede gedachte aan besteed...

Attachments

#12 ·
Ik corrigeer me... De vorm en de setting voor de uitsparing zijn er, maar er is vulmiddel over het gebied gesmeerd...

Ik veronderstel dat als men zich daartoe geneigd voelt, men de fabrieksafdekking zou kunnen snijden en gebruiken om dit te laten gebeuren. Waarschijnlijk niet iets wat ik zou willen doen.

Dus ik corrigeer me en bied mijn excuses aan voor het doen van algemene uitspraken over een rig die 11 jaar in productie was met een grote revisie van de aandrijflijn in het midden van de productie. Toen ik mijn stereo-installatie installeerde, was ik meer bezig met het netjes routeren en wegwerken van bedrading en keek ik slechts vluchtig naar de plek waar de uitsparing zich bevindt. Ik heb er eigenlijk geen seconde over nagedacht...
Geen probleem. En bedankt voor de update.

Toen ik vanmorgen keek, dacht ik in eerste instantie dat er misschien een paneel onder die smeersel zat.

En als jullie jongens steeds zeggen dat ik dat gat moet uitknippen, gaan jullie me overhalen :)

Serieus, ik zou eerst de tank willen laten zakken, als ik het zou proberen. Op dat moment zou ik de pomp of de zender kunnen vervangen en waarschijnlijk nooit meer toegang nodig hebben :)

Doug

#18 ·
De EPA heeft veel te maken met het gebrek aan keuze. Het kost een exorbitant bedrag, in de tientallen miljoenen dollars, om de motor en aandrijflijn te testen op naleving van de regelgeving... Het moet opnieuw worden getest alsof het een compleet andere motor is als je hem in een iets ander chassis plaatst of zelfs een simpele wijziging aanbrengt, zoals een andere overbrengingsverhouding in de achteras of transaxle differentieel.

De HooHaah over VW die meerdere brandstofkaarten gebruikte, afhankelijk van de rijomstandigheden, was de regulatoren die hun spierballen lieten zien. De aandrijftechnici gebruikten verschillende brandstofkaarten om de uitstoot op een redelijk niveau te houden onder verschillende rijomstandigheden zonder de motorprestaties volledig te doden.
Het feit dat een van die omstandigheden nauw verband hield met de IM240-testbank, onthulde het FEIT dat de IM240 geen realistische rijomstandigheden simuleert. Het is zeer gecontroleerd. Een brandstofkaart kan worden ontwikkeld om aan bepaalde specificaties te voldoen onder die zeer gecontroleerde omstandigheden.
De echte wereld is geen gesloten en gecontroleerd systeem zoals deze ivoren toren-stoel-experts zouden willen geloven of zelfs creëren... VW en verschillende ingenieurs bij VW betaalden een hoge prijs voor het onthullen van het feit dat de keizer geen kleren heeft.
De stille gemurmel, voorlopig, van de top-down regulator/administrator klasse, ook wel bekend als bureaucraten, dat "we zouden moeten werken aan zelfrijdende auto's onder een centrale verkeersadministratie" is niet om ons te helpen... het gaat erom de bureaucraten die een ander agentschap-leengoed bouwen, in staat te stellen extra controle uit te oefenen over hoe de lijfeigenen leven. De ongelukkige waarheid is dat u en ik de lijfeigenen zijn in hun ogen.
Werken aan dit soort technologie is leuk voor veel ingenieurs en ze stappen niet terug om de leviathan te zien die ze creëren onder de doelgerichte leiding van de extreem slimme en manipulatieve, maar niet erg slimme, bureaucraten.

#19 ·
De ophef over VW die meerdere brandstofkaarten gebruikte, afhankelijk van de rijomstandigheden, was de toezichthouders die hun spieren lieten zien.
Er was een Duitse VW-directeur die hier in de VS in deze kwestie werd vastgehouden en het grootste deel van 2017 in de gevangenis doorbracht. Hij zou eind vorig jaar vrijkomen, maar ik heb geen updates over het verhaal gezien.

In de nasleep hiervan moest ik me wel afvragen of er niet een paar strakke @$$ed engineers in Kokomo zaten :) Wat de VW-mensen deden, komt rechtstreeks uit de Nascar - ik kan me alleen maar afvragen of de mensen bij GM (of Ford of Chrysler) ook niet een paar trucs in hun code hebben uitgehaald :)

Doug

#24 ·
View attachment 165462 Het kan gedaan worden. 13 impala. Het is aan de voorkant van de ovaal. Ik ging voorzichtig te werk met een metaalzaag om de vonken tot een minimum te beperken. Ik ben in het Midwesten, dus niets schroeft los zoals het zou moeten.
Jonge jonge. Dat is ruwer dan cobb.
Je moet bedenken dat de kofferbakvloer een structureel onderdeel van de auto is. Je hebt meer verwijderd dan mijn comfortniveau me zou hebben toegestaan.

#26 ·
Ik moest ervoor gaan. Toegang tot brandstofpomp 2006 Impala LS

Dit is de markering voor de brandstoftank, gelegen in de vloer van de truck, het dichtst bij de achterbank (Eerste afbeelding).
De brandstofpomp bevindt zich in het midden van het ovaal, beginnend vanaf het midden naar de bodem en eindigend bij het steunframe van de achterbank (Tweede afbeelding).

Attachments