Impala Forums banner

Ontluchten ABS-module 2009 Impala 3.9L

5K views 11 replies 9 participants last post by  Sammo1984  
#1 ·
Ik moest de hoofdremcilinder vervangen, ja, de remmen werkten nog wel, maar niet goed. Na vervanging heb ik de remmen ontlucht in de volgorde die ik op een Impala-forum las. Na het ontluchten van de nieuwe hoofdremcilinder en de remmen had ik nog steeds geen pedaal. Dus ik heb die hoofdremcilinder teruggestuurd en een andere gekregen, het ontluchtingsproces opnieuw gedaan en nog steeds geen pedaal. Ik heb de oude hoofdremcilinder geĂŻnstalleerd en alles opnieuw ontlucht en nog steeds geen pedaal. Mij werd verteld dat ik lucht in mijn ABS-module heb en een scantool nodig heb om het proces uit te voeren. Een andere monteur vertelde me dat er een truc is om de ABS-module te ontluchten zonder de scantool. Weet iemand wat deze truc is of een andere manier om de ABS-module te ontluchten?

#2 ·
Ik moest de hoofdremcilinder vervangen, ja, de remmen werkten nog wel, maar niet goed. Na vervanging heb ik de remmen ontlucht in de volgorde die ik op een Impala-forum las. Na het ontluchten van de nieuwe hoofdremcilinder en de remmen had ik nog steeds geen pedaal. Dus ik heb die hoofdremcilinder teruggebracht en een andere gekregen, het ontluchtingsproces opnieuw gedaan en nog steeds geen pedaal. Ik heb de oude hoofdremcilinder geĂŻnstalleerd en alles opnieuw ontlucht en nog steeds geen pedaal. Mij werd verteld dat ik lucht in mijn ABS-module heb en dat ik een scantool nodig heb om het proces uit te voeren. Een andere monteur vertelde me dat er een truc is om de ABS-module te ontluchten zonder de scantool. Weet iemand wat deze truc is of een andere manier om de ABS-module te ontluchten?
Als een andere monteur je vertelde dat er een truc is om de ABS-module te ontluchten - waarom heeft hij het je dan niet verteld?

Ik heb gehoord (maar niet bevestigd en raad het niet aan) dat je lucht uit de ABS-module kunt persen door op een gladde weg (grind, sneeuw, ijs) te rijden en hard te remmen - om de ABS te activeren.

Ik zou voorzichtig zijn als het proces niet goed wordt uitgevoerd, aangezien het remsysteem cruciaal is voor uw veiligheid (en die van anderen).

#3 ·
Als een andere monteur je vertelde dat er een truc is om de ABS-module te ontluchten - waarom heeft hij het je dan niet verteld?

Ik heb gehoord (maar niet bevestigd en raad het niet aan) dat je lucht uit de ABS-module kunt persen door op een gladde weg (grind, sneeuw, ijs) te rijden en hard te remmen - om de ABS te activeren.

Ik zou er huiverig voor zijn om het proces niet goed te laten uitvoeren, aangezien het remsysteem cruciaal is voor uw veiligheid (en die van anderen).

Ik zou er huiverig voor zijn om het proces niet goed te laten uitvoeren, aangezien het remsysteem cruciaal is voor uw veiligheid (en die van anderen).
Welnu, ik gok dat hij het me niet vertelde omdat hij wil dat ik hem betaal om het te doen. En ik heb ook van die methode gehoord, maar zoals gezegd, er zitten nu helemaal geen remmen meer in de auto.

#4 · (Edited)
Haal een paar grote flessen remvloeistof en een goede ontluchtingsset. Je hebt genoeg vloeistof nodig om de vloeistof in ALLE REM- EN ABS-LEIDINGEN te vervangen. Plus je hebt HULP nodig van iemand die het rempedaal betrouwbaar kan bedienen op commando als dat nodig is. Het is het gewoon niet waard. Het is niet zoals vroeger.

Ik gok dat het grindwegverhaal onzin is, doorgegeven door hoopvolle mensen met goede bedoelingen. Ten eerste heb je remmen nodig om op de grindweg te komen. En het is moeilijk om lucht uit het ABS-blok te verdrijven als er geen plek is waar de lucht naartoe kan en kan worden ontlucht. En het ABS-blok bevindt zich meestal hoger boven de grond dan zelfs de remklauwen. Weet niet. Maar het lijkt niet oké.

#5 ·
Koop een paar grote flessen remvloeistof en een goede ontluchtingsset. Je hebt genoeg vloeistof nodig om de vloeistof in ALLE REM- EN ABS-LEIDINGEN te vervangen. Plus je hebt HULP nodig van iemand die het rempedaal betrouwbaar kan bedienen op commando als dat nodig is. Het is het gewoon niet waard. Het is niet zoals vroeger.

Ik gok dat het grindwegverhaal onzin is, doorgegeven door hoopvolle mensen met goede bedoelingen. Ten eerste heb je remmen nodig om op de grindweg te komen. En het is moeilijk om lucht uit het ABS-blok te verdrijven als er geen plek is voor de lucht om heen te gaan en te worden ontlucht. En het ABS-blok bevindt zich meestal hoger boven de grond dan zelfs de remklauwen. Weet niet. Maar het lijkt niet oké.
maar weet je toch een manier om de ABS-module te ontluchten?

#6 ·
Mijn antwoord omvat dat ze met elkaar verbonden zijn en dat het vrijwel onmogelijk is om lucht uit de ABS te krijgen zonder de high-end scan+ tool, wat betekent dat het een scantool moet zijn die daadwerkelijk de mogelijkheid heeft om apparaten te activeren, inclusief de ABS-module VOOR UW VOERTUIG. Dus het is een scan+ tool of een maat op de stoel en veel remvloeistof en misschien krijg je het nog niet allemaal.

Anders gezegd, je hebt meer nodig dan alleen een scantool. Sommige hebben alleen scan.

Sommige hebben scan en enkele tools om verschillende apparaten te testen en te bedienen.

Sommige hebben scan en enkele tools om apparaten te testen en te bedienen, inclusief ABS. Erg verwarrend.

En in elk geval moet het die tools hebben die bij uw voertuig passen. Velen hebben tools voor verschillende voertuigen, misschien krijg je er een met tools voor al je voertuigen, misschien.

#7 ·
Eens met andere posters hier... je hebt echt de dure, dure scantool nodig om de lucht uit de ABS te krijgen. Koop hem of gebruik hem op de juiste manier of betaal een professionele monteur om het voor je te doen.

Dat gezegd hebbende, ABS sluit zichzelf "meestal" af wanneer het niet wordt bediend, waardoor de hoofdremcilinder en/of andere remcomponenten kunnen worden vervangen zonder lucht in de ABS zelf te laten komen. Er komt natuurlijk lucht in de leidingen en componenten. Maar normaal remmen ontluchten zou lucht in de rest van het systeem moeten oplossen.

Omdat remmen veiligheid zijn voor jou, je passagiers en alle andere weggebruikers, moeten ze echt correct worden gedaan. Als je twijfelt, breng het dan gewoon naar de professional...

#8 ·
Ik denk dat de "truc" is dat je een scanner moet hebben met "auto-bleed". Ik heb een remklauw vervangen en liep tegen dat probleem aan...bijna geen druk kwam eruit...auto-bleed werkt de abs-eenheid, je moet alle 4 de wielen ontluchten. Het laadt elk wiel op en je opent de ontluchter en laat los. Ik moest alle 4 de wielen 3 keer ontluchten tot ik het pedaal weer normaal had...ik hoop dat dit helpt

#9 ·
Ik moest de hoofdremcilinder vervangen, ja, de remmen werkten nog wel, maar niet goed. Na vervanging heb ik de remmen ontlucht in de volgorde die ik op een Impala-forum las. Na het ontluchten van de nieuwe hoofdremcilinder en de remmen had ik nog steeds geen pedaal. Dus ik heb die hoofdremcilinder teruggestuurd en een andere gekregen, het ontluchtingsproces opnieuw gedaan en nog steeds geen pedaal. Ik heb de oude hoofdremcilinder geĂŻnstalleerd en alles opnieuw ontlucht en nog steeds geen pedaal. Mij werd verteld dat ik lucht in mijn ABS-module heb en dat ik een scantool nodig heb om het proces uit te voeren. Een andere monteur vertelde me dat er een truc is om de ABS-module te ontluchten zonder de scantool. Weet iemand wat deze truc is of een andere manier om de ABS-module te ontluchten?
Je zult geen pedaal hebben, tenzij je een stukje met de auto rijdt. Hetzelfde is mij overkomen.

#10 ·
Ik moest de hoofdremcilinder vervangen, ja, de remmen werkten nog wel, maar niet goed. Nadat ik deze had vervangen, heb ik de remmen ontlucht in de volgorde die ik op een Impala-forum had gelezen. Na het ontluchten van de nieuwe hoofdremcilinder en de remmen had ik nog steeds geen pedaal. Dus ik heb die hoofdremcilinder teruggebracht en een andere gekregen, het ontluchtingsproces opnieuw gedaan en nog steeds geen pedaal. Ik heb de oude hoofdremcilinder geĂŻnstalleerd en alles opnieuw ontlucht en nog steeds geen pedaal. Mij werd verteld dat ik lucht in mijn ABS-module heb en dat ik een scantool nodig heb om het proces uit te voeren. Een andere monteur vertelde me dat er een truc is om de ABS-module te ontluchten zonder de scantool. Weet iemand wat deze truc is of een andere manier om de ABS-module te ontluchten?
De truc is om een grindweg te nemen, ongeveer 30 tot 50 km/u te rijden en onderweg hard te remmen. Je probeert de wielen te laten glijden alsof je een paniekstop maakt. Doe dit ongeveer 3 tot 5 keer, dit ontlucht de lucht uit de ABS-module. Je moet de remmen opnieuw ontluchten, dit geeft je meer pedaal. Vergeet niet om het vloeistofpeil te controleren en bij te vullen. Mogelijk moet je de grindweg opnieuw afleggen.

#11 ·
Raak niet gefrustreerd, dit komt vaak voor. Op papier heb je een scanner nodig, in werkelijkheid niet. We hadden in onze werkplaats de mogelijkheid om met een scanner te ontluchten, maar we hadden het nooit nodig. Probeer dit: ontlucht de hoofdremcilinder met zeer korte slagen totdat je geen lucht meer ziet komen van de bodem van het reservoir naar de bovenkant, plaats hem terug en ontlucht alle wielen ongeveer twintig minuten lang met zwaartekracht, met het deksel van de hoofdremcilinder eraf. Vraag dan een assistent om je te helpen met ontluchten, zorg er ook voor dat alle ontluchters bij het wiel omhoog staan en niet omlaag. Ik heb dit vaak gezien, omdat werkplaatsen problemen hebben met ontluchten en niet begrijpen waarom na het vervangen van de remklauw, dan verwijderen ze de remklauw en houden hem met de slangverbinding omhoog en de banjo-bout los. Ze krijgen de lucht eruit en krijgen een pedaal, maar het verpest het voor de volgende man. Succes